2015. október 26., hétfő

A Lada, ahogy mi láttuk

a kerek, a kocka, az ezeröcsis.  Őszi, épp szezonja van- szubjektív Ladázás, nehogymárne  alapon. Volt aki vezette, és volt aki csak vágyott rá- pont mi a Sámán és én.
 


A Lada történetek kifogyhatatlanok: sárga csajozós, zöldkártyás-rendőrös, tűzifaszállítós, erdő-mezős vaddisznós, vagy a klasszikus Merkúros… és valahogy mindegyikben az ember a fontos. Egy csoda, na.

Vegyük is sorba, mit illik tudnunk a Ladáról, amit ősztől újra forgalmaznak idehaza.

-        A gyár 1970 ben kezd termelni. Úgy jó 70-80 évvel az után, hogy Mercedes (1886) vagy az  Opel  (1899) négykerekűt gyárt, és egy jó ötvenessel elmaradva- például a Citroen-től ( 1919). Így tessék hasonlítgatni.
-        Az ős, a Fiat 124. Olasz a felmenő, mégis divat lett túlszovjetezni a típust.
-        A Zsiguli a belpiacos, a Lada az export termék neve. Parasztosan persze.
-        Logója egy vitorlást mintáz, és mint logó van olyan ötletes, mint bárki másé.
-        A VAZ 2101/ 2102 a kerek, a 2103 az ezeröcsis,2106 ( ezerhatos), 2104-2105-2107 ( a kockák), Niva , Samara. Ők a múlt, a beszélgetések alfája-omegája.
-        afogyasztásazvajonmiiííííí
-        A klasszikus Lada, egy gépállat. Olyan, mint egy láncfűrész. Nem törik el, ha leejted.         Kép, Video..





Béla bá’ jutott most eszembe:
„most adjam el 80 ezerért- annyit nekem is megér!”



A kockát csak a W123/124 hívhatja ki. Tudjuk vajon, hogy ez mekkora szó?

Idén újratöltve. Másodjára is legyőzi a nyugat? Vagy felkarolja a csalódottakat és bejön nekik?

Szeretném hinni, hogy az AvtoVAZ egyszer visszavág majd James Bondnak. Megérdemelné. Ő, azok, sokan… gúnyt űztek belőle. Meghívták a nehézsúlyúak közé, aztán egy hirtelen ( eltervezett ) pillanatban, viccből lerántották a gatyáját. Igazi komikus lett. De majd ítéljük meg őt újra. Én ezzel adózom a sok felejthetetlen történetért, még ha csak a pettingig jutottam vele, akkor.



Mr. Bond ( itt: Timothy Dalton) ugyanott támad, ahol a rozsda. Okos-okos.
Az alábbi Ladára viszont csak egy szótlan válaszom volt. Önöknek is?



Lada X-ray concept. A lábra állásig biztosan nem lesz ilyen. Bizony kár.



Beszarás. nem sok a barna

A Sámán átveszi a szót és elmereng.

A Lada nekem fogalom. Szent mantra, olyan, ami csak annak érthető, aki ott és akkor, csatakos hónaljjal, friss jogsival átélte a négy henger hörgését, a még nem automata övek laza csattogását a lehúzott ablakoknál és a mindent megizzasztó (műbőr? műanyag?) üléseket.



KJ 60-04 (ezekettes kombi) és BNY-643 (kocka kombi, ezerötös(!) motorral). Kor szerint.



KJ 60-04 – minden innen indult, amit ma tudok

BNY-643 – később mobiltelefonnal és antennával is fel volt szerelve!



Nem, ezek nem koordináták, ahova majd Mr. Bondot elmegyünk – szigorúan driftelve, kilinccsel előre – jól elpacsázni, amiért elröhögcsélt az elefántfül ablakunkon és a Koppány kipufogónkon!




Elefántfül ablak – ismerős?

Nem, ezek szent rendszámok, melyek beleégtek a tudatomba, mint a mozdulatsor is, ahogy a szervótlan kormányon tanulom az ellenkormányzást a Felvonulási tér fagysötét, csúszós decemberében. Ebből élek ma is. Az ezerkettes kombi jóságából, ahogy belekacagott a veszélybe a nyomorult ruszki gumijain a fagyott kelet-európai teleken. Téli mintázat? A szex vajon miiii? Téli keverék? Hülye vagy? Álló helyzetben lecsúszott a bakelit keményre fagyott futófelületével a nedves útról.


                                                           Lassan indul, de ügyes!


Mi így tanultunk vezetni. Merészen és вода feliratos műszerekkel. Autópályán pedig élveztük a 140-et is. Ritkán, mert azért az már fájt, öt tesztoszteronos félkamasszal a fedélzeten.
Ma szinte mindenki cégvezető és nem Lada vezető közülünk.


Nem is fogunk Ladázni. Minek? Ha kilincselni akarunk, megteszi a bajor, ami elviszi a gyereket az oviba is, meg mégiscsak sorhat és van benne fűtött ülés is. Novemberben télieken áll, meg ne csússzony, légzsákjaink száma pedig több mint ahágy törpe Hófehérkét boldogította.




                                                                           bejön

A Lada nekünk a múlt (A Samara pedig fekete mágia! Pff!!). Jó volt, szép volt. Lezártam. Már a csajokra gerjedek. De azért lopva megnézem majd. Elcsalom egy körre, pedig tudom a választ: ez már nem ugyanaz az autó. Miért is lenne. De azért kicsit jó.

Boldog remaket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése