2015. november 16., hétfő

Infiniti Q30 – a dizájn mindenek felett?

Húzott szemű, organikus harcsa
Itt a videó, ha sietsz. Klutty!

Kezdem azzal, hogy az eset már több mint egy hónapja esett meg. Nem, nem lustaságból vártam eddig, hanem azért mert annyira hamar jutottunk hozzá az Infiniti Q30-hoz, hogy megkértek minket maradjunk csöndben. Kábé idáig. Ha pedig az embert bájos brit hoszteszek kérik erre, nincs oka nem így tenni.

Ami nem nehéz, az felidézni az eseményket, érzéseket, a Jamón Serrano ízét és a mediterrán Malaga egyetemi hangulatú sörözőit, ahol a nap végén elpihegtünk, nézve a kikötőben imbolygó vitorlásokat. Sz@r két nap volt, nna!

Mediterrán életkép


De induljunk az elejéről. A meghívó arról szólt, hogy lehetőséget kaptunk a Q30 előszériás darabjainak kipróbálására. Nagy szó ez, mert úgy általában az Infiniti célpiaca nem Magyarország. De akkor mi? Hát például az oroszok, kelet és Arábia. Jó ajánló levél? Engedjük el. Az Infinitinek növekednie kell, így egyszerre mozdulnak a térképen és a modellpalettán is. Előbbinél nyugatra, utóbbinál lefele.

De mi az a Q30? Rövid keresgélés után szembejött a felismerés: ez egy átrajzolt Mercedes A-Osztály... Igen, az, ugyanis a Mercedes és az Infiniti családi gyökereiken keresztül technológiai partnerek. Csak az F1-ben ez ki ne derüljön. Nesze neked RedBull!

Sőt, a Q50-ben a dízel hajtáslánc a Mercedesből érkezik szintén. Az más kérdés, hogy ott érződik, ez inkább az európai dízelkattanásnak szól. Hibriddel jobb. Az arra van tervezve.

Szóval nézem a neten a Q30 képeket és „szörnyülködök”. Rengeteg a tetten érhető Mercedes panel. Kilincsek, klíma, váltókar, műszeregység ... le sem írom, szinte minden. Még azzal is meggyanusítottam őket, hogy a műszeregység tipográfiáját sem tervezték át. Ez utóbbi téves volt. Nem Merci számok vannak rajta. Mi lesz ebből?

Belül rengeteg a Mercedes panel, de a körítés jobb

Nekem tetszik, csajos?



Irány Malaga.

Nem részletezem, ez is csak egy meló. Reggel korán ébresztő és visznek is a buszok a kiszikkadt, fakó Andalúz tájon keresztül az Ascari pályára.

Andalúzia, Ascari pálya. Kellene ide egy bérlet ...
Régóta terveztem már, hogy eljutok oda. Most itt vagyok. Laza eleganciával hullámzik át a holland milliárdos által megépített versenypálya a dimbes-dombos tájon. Nem csak hobbicélokra használják, de nem ám! Komoly pálya ez, ahol F1-es autók is megfordulnak. Klubtagság évi 240.000 eurótól – ha jól emlékszem.

Az autók felkészítve, a bámészkodó, ásítozók pedig csoportokra osztva.

Na jó, kihagyom a leíró részeket, jöjjön az autó.

Nos, formás darab. Az Infiniti szándéka szerint a dizájn és a technológia ördögi párosa lenyomja a szegmens legjobbjait is, így közvetlen összehasonlítást kínálnak egy Audi A3-mal, BMW 120d-vel és persze a donor Mercedes A-Osztállyal is.

Emelt a hasmagasság, amire optikailag is rájátszanak

A dolog pedig működik. Mellette puritán az Audi, nem prémium érzetű a BMW és ódivatú a Mercedes belseje. Ebben a mondatban pedig súlyos pofonok repkednek és érnek célt a legnagyobbak fején.

Az Infiniti kellő lelkesedéssel vette fel és oldotta meg a feladatot. Szoborszerű külseje mellé izgalmas és magas minőségű belteret álmodott. Nem csinált mást, csak befejezte azt, amit a Mercedes elkezdett. Hogy őszinte legyek, számomra sokkal vonzóbban.

Hogy kell-e félniük a „nagyoknak”? Hmmm, talán még nem, ahhoz az Infiniti még nem eléggé erős. Viszont a térképre ismét felkerült. Méghozzá egy olyan autóval, ami – az ára miatt is – simán szembejöhet majd az Andrássy úton.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése